Zašto web stranice trebaju biti responsive?

Sa porastom mobilnih uređaja, poput pametnih telefona i tableta, te sve većom upotrebom mobilnih uređaja preko igrica, aplikacija, društvenih mreža, danas je više nego bitno da su vaše poslovne web stranice mobilno optimizirane/prilagođene, kako bi vaši klijenti i potencijalni kupci jednostavno pregledavali i došli do informacije koju traže, bez obzira koju vrstu uređaja koriste (telefon, tablet, stolno računalo ...).
U ovom blogu ćemo istaknuti 8 bitnih razloga zašto vaše poslovanje mora imati mobilno prilagođenu web stranicu.
mobilno korištenje je u porastu
Sve veći broj ljudi (mlađih i starijih) koristi pametne telefone, a 60% prometa web stranica dolazi preko mobilnih uređaja. U stvari, na zemlji ima više mobilnih uređaja nego ljudi. I svaki mjesec mobilno korištenje sve više raste, tako da će sve potencijalnih kupaca i klijenata posjetiti vašu web stranicu preko mobilnog uređaja. Ako će zadovoljstvo pregledavanjem vaše web stranice biti nezadovoljavajuće, mišljenje o vašem proizvodu će najčešće biti lošije, te je vjerojatno da će posjetiti web stranicu vaše konkurencije.
kupnja preko mobilnih uređaja kontinuirano raste
Online kupnja je jednostavnija nego sjesti u auto, voziti do trgovine, tražiti parking. Puno je lakše ako to možete obaviti iz udobnosti vašeg naslonjača. 80% kupaca redovito koristi svoje pametne telefone za online kupnju. 70% kupaca koristi pametne telefone u trgovinama i na odmoru. Ako vaš proizvod nije jednostavno pronaći preko pametnog telefona, propuštate dosta prodajnih prilika.
društvene mreže povećavaju broj mobilnih posjetioca
Preko 55% interakcije na društvenim mrežama danas se odvije putem mobilnih uređaja. Dijeljenje poveznica putem društvenih mreža poput Facebook-a, YouTube-a, Twitter-a ili Google Plus-a prema vašoj web stranici dovesti će do još većeg prometa vaše web stranice preko mobilnih uređaja. Dakle, ako je u vašoj poslovnoj strategiji i pojava na društvenim mrežama, napravite vašu web stranicu responsive.
responsive web stranice poboljšavaju SEO rangiranje
Responsive razvoj je nešto što Google preporučuje za web stranice. Po Google-u, responsvie web stranice će biti bolje rangirane na tražilicama iz razloga što pružaju bolje korisničko iskustvo nego stranice koje nisu mobilno optimizirane. Ujedno Google voli da se koristi jedinstveni URL nasuprot posebnog URL-a za mobilnu stranicu. Nadalje, Google tražilica sada ima zaseban algoritam za mobilne stranice, što znači da, bez obzira što su vaše stranice dobro pozicionirane na pretraživačima stolnih računala, taj isti rank neće imati i na mobilnim uređajima. Ovo pitanje postaje sve važnije, jer mobilna pretraga je već prestigla pretragu sa stolnih računala. Ako smatrate da je SEO (search engine optimizatio) bitan, bolje je da imate responsive web stranice.
responsive dizajn je prilagodljiv za više uređaja
Želite li da vaše web stranice izgledaju fantastično, bez obzira na uređaj ili veličinu ekrana sa kojeg se pregledavaju? Tada je responsive web dizajn pravac u kojem morate krenuti. Ali ne razmišljajte samo o danas, o tabletima, pametnim telefonima. Razmišljajte i o sutra, o pametnim satovima, Google naočalama i neznam kojem novom uređaju koji će se pojaviti. Responsive web dizajn će i tamo raditi.
jednu stranicu je jednostavnije održavati i povećati ROI
Još uvijek dosta tvrtki ima dvije web stranice, jedne glavne i druge prilgođene samo za mobilne uređaje. Ovo je bila uobičajena praksa dok responsive razvoj nije postao preferirana metoda. To znači da morate administrairati i ažurirati više verzija - neefikasno.
Sa responsive web dizajnom, vaša stranica će se prilagoditi bilo kojem uređaju, pružajući odgovarajući izgled i sadržaj koji najbolje odgovara posjetiocu. To ujedno znači i da će vaša tvrtka imati samo jednu web stranicu koju mora administrirati i održavati, morati će te sadržaj unašati samo jednom. U konačnici to znači manje troškova za administriranje web sadržaja i veći ROI.
responsive web stranice pružaju bolje korisničko iskustvo
Ima više poslovnih razloga zašto implementirati responsive dizajn, ali svi su u konačnici vode tome da bi pružili bolje korisničko iskustvo vašim posjetiocima. Responsive stranica znači da nema više "štipanja" i "zumiranja", "scroll-anja" lijevo/desno kako bi u potpunosti mogli vidjeti samu web stranicu. Ujedno bolje korisničko iskustvo doprinosi i smanjenjenju stope napuštanja vaše web stranice te povećava bolju percepciju proizvoda.
bolje korisničko iskustvo u sanitarnoj prostoriji
Konačno, najuznemiravajuća činjenica o povećanju mobilnog korištenja: 75% korisnika svoj pametni telefon nosi u sanitarnu prostoriju (WC).
To je svakako brutalno i može značiti propast čovječanstva, ali to je istina. Ako već ljudi pregledavaju iz sanitarne prostorije, barem im pružite pozitivno korisničko iskustvo.